Wednesday 24 August 2011

Aku Anak Malaysia Merdeka

Aku Anak Malaysia Merdeka!

KLIK Jalur Gemilang untuk sertai contest

Salam ~

Aku Anak Malaysia Merdeka..Contest SEO anjuran Dezaman Cottage bersempena Hari Kemerdekaan ke-54 yang bertemakan "1 Malaysia : Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera".Rasanya tak salah nak cuba kan contest SEO ni sebab aku telah ditag oleh [sutera kasih] dan Bro Ahmad..Oleh kerana syaratnya pon tidak berapa sukar..aku bersedia sahut cabaran Aku Anak Malaysia Merdeka..!

Aku bersyukur...aku berbangga kerana Aku Anak Malaysia..dilahirkan kan di sini..dibesarkan di sini..Malaysia tanah tumpah darahku..Oleh itu, janganlah kita sia-sia peluang yang telah diberikan hidup selepas merdeka dan dilahirkan di zaman yang serba moden dan canggih ni...

"Ya..Aku Anak Malaysia Merdeka..."

Bersyukurlah dengan segala nikmat dan kesenangan yang telah kita kecapi selama 54 tahun ni..

Tanggal 31 Ogos 1957..Tarikh paling penting dalam sejarah negara kita..tarikh yang patut dingati selamanya..jasa perjuangan tokoh kemerdekaan untuk mempertahankan Tanah Melayu suatu ketika dahulu dan berusaha untuk mencapai kemerdekaan patut kita kenang sampai bila-bila wahai Anak Malaysia Merdeka...

Apa maksud merdeka?

"Hari Merdeka kita cuti cikgu.."


Jangan sampai satu masa nanti generasi Anak Malaysia Merdeka akan datang akan terus melupakan sejarah..buta sejarah...dan tidak mengerti apa tu makna kemerdekaan yang sebenar...ramai Anak Malaysia Merdeka zaman sekarang ni menganggap Merdeka tu sebagai satu tiket untuk mereka bebas melakukan apa sahaja...tak fikir halal dan haram da...apa yang ada dalam minda mereka tu..."Kebebasan..."

"Kalau nak melentur buluh, biarlah dari rebungnya"

Kita tak mungkin kita akan merasa apa yang Anak Malaysia Merdeka rasai sekarang ni jika tidak kerana jasa dan pengorbanan orang terdahulu...Jangan biarkan peristiwa terdahulu berulang kembali..bersama kita kekalkan kemerdekaan ni sampai bila-bila..jangan sampai suatu nanti kita dijajah semula...


Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !


Jom lah kita sama-sama kibarkan Jalur Gemilang...Aku Anak Merdeka...Aku Anak Merdeka..

Aku nak tag 5 blogger dalam contest SEO anjuran Dezaman Cottage ni :

NasZ
H.J


NOTA KECIL :

Berjiwa patriotik...tengah semangat ni..hee...

**Terima kasih kerana membaca entri Aku Anak Malaysia Merdeka

24 comments:

  1. wahhh power ni ezad..SEO jadi saingan Bro ni, selamat Sambut merdeka..merdeka, kecewa teknik tak menjadi adess,

    semoga berjaya

    ReplyDelete
  2. @Bro ahmad

    mana ada power bro..sy cuba nak main SEO..hee..nak belajar macam mana..hee~

    Salam kemerdekaan (^^,)

    ReplyDelete
  3. hulamak panjang nye esei sejarah....hik3

    Selamat Hari Merdeka !

    ReplyDelete
  4. @Farahin Ahmad

    hee..saje join contest cuba main SEO..

    selamat hari merdeka ke-54..:)

    ReplyDelete
  5. wah..thanx tag..insya Allah nak join ^^

    ReplyDelete
  6. rajinnye,,,, dah lama tak mengarang

    ReplyDelete
  7. @fiq.

    hee..samalah..sy pon lama da taip panjang2 ni..kali ni tengah rajin..taip je la..huhu~

    ReplyDelete
  8. fuhhhhhhh.. anak merdeka malaysia. hebat! hoho

    ReplyDelete
  9. saya anak malaysia...saya anak mlaysia... (s.a.m)

    selamt hari merdeka bro..

    ReplyDelete
  10. wah wah, takleh lawan semangat aku lagi :P

    gudluck bro XD

    ReplyDelete
  11. ni memang betul punye anak merdeka. hee.. ^^

    p/s : yg masuk contest SEO ni sume hebat mengarang. :P

    ReplyDelete
  12. @sergeant keroro

    kurang sikit je semangat aq dari ko..hee..

    gudluck jugak kero =)

    ReplyDelete
  13. @SITI NOORNADIYANA

    hee..salam kemerdekaan :)

    p/s : sy cuba2 join SEO ni..banyak kena belajar lagi dari yg pro ni..

    ReplyDelete
  14. wah, wahhhh . ezad terror main SEO leeee .. gudlak ezad .. nanti Tia join . thanks tag :)

    ReplyDelete
  15. @tia @ Ini Kisah Tia

    hee..cuba2 je ni Tia..tak salah nak belajar kan..(^^,)

    ReplyDelete
  16. mendeka mendeka mendeka. hohoho..

    ReplyDelete
  17. dah ramai kenal SEO ye.. hohoho.. ;p

    ReplyDelete
  18. @Tea Dno

    haha..ni tiba2 pelat ni kenapa tea.. :)

    ReplyDelete
  19. aik bro. ko ada join contest seo ni rupanya eikk

    ReplyDelete
  20. @shah Blogger

    hee...saje2 nak try main SEO..masa tu baru nak belajar2 je...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com