Saturday 21 September 2013

Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang

> Whats Up Guys...

Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang...Haa, insiden ni berlaku tepat depan mata aku sendiri semasa aku tengah beratur nak beli popcorn...haa, sekarang ni kalau masuk pawagam memang tak sah kalau tak beli popcorn...da macam ketagih...hee...nak dijadikan cerita la kan, masa aku tengah beratur tu...aku terdengar la apa yang budak-budak yang beratur kat depan aku ni bualkan...semuanya masih bersekolah rendah lagi rasanya...

Budak 1 : "Kau beli tiket wayang ni tadi kau bagi berapa kat akak tu?"

Budak 2 : "Aku bagi RM100...kita semua tujuh orang kan...akak tu bagi baki balik RM2"

Budak 1 : "Haa, kau biar betul ? Takkan la harga tiket sampai RM14 seorang ? Ni kan harga tiket                        untuk dewasa..selalunya harga tiket untuk bawah 13 tahun dalam RM8 - RM9...
                 aku selalu tengok wayang aku tahu la...haihhh

Harga Tiket Wayang

Haa, aku pun terkejut juga sebenarnya...memang tak logik dek akal...takkan dengan budak-budak pun mark up sampai macam tu kan...takkan la tak perasan kot masa budak-budak tu beli tiket wayang...ambil kesempatan ataupun terlepas pandang...mujurlah mereka semua tu berani nak tanya kat bro yang jaga kaunter yang jual snack kat pawagam tu...bro tu pun da geleng kepala da..."Haihh, dengan budak-budak pun nak mark up lebih-lebih ke ? Kesian budak-budak tu" Haa, lepas tu bro tu suruh budak-budak tu pergi kat kaunter tiket dan minta refund balik...

Bayangkan la kalau harga tiket untuk budak umur di bawah 13 tahun cuma dalam lingkungan RM8 hingga RM9 seorang pada hari biasa...tak tahu la kalau hari Rabu murah lagi kan...bagi kaki wayang tahu la kan hari apa tiket wayang murah...ni tetiba tiket wayang sampai RM14 seorang...lebih kurang RM35++ dia mark up untuk tujuh orang...

Haa, tapi aku tak nak sebut la pawagam mana kan...tapi mujurlah mereka dapat refund balik...kalau tak dapat balik memang aku sendiri tolong sound direct bagi pihak budak-budak tu kat kaunter jual tiket tu...huhu...sepatutnya perkara macam ni tak patut la berlaku kan...


NOTA SKYTECH :

Haa, tapi aku rasa macam aku pulak yang kena mark up...tiket wayang sampai RM16...sebelum ni tiket paling mahal pun hanya dalam RM13 hingga RM14 untuk seat biasa...rasanya hari tu aku dapat seat biasa je tapi pelik kenapa kena caj sampai RM16...HAHA...

**Terima kasih kerana membaca entri Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang

20 comments:

  1. Hoh.teruknya. penjual tiket wayang tu nk rasa org buat 'mark' kt muka dia dgn tapak kasut kot. Hohoh

    ReplyDelete
  2. Macam tu punya perangaipun ada jugak yer...?

    ReplyDelete
  3. Kena alert dengan benda macam2x nie..

    ReplyDelete
  4. @Chot : jangan sampai terjadi macam tu...masalah nanti..hee

    ReplyDelete
  5. @Hidupringkas : tak tahu la nak kata apa...mungkin pekerja baru kot...entah la..

    ReplyDelete
  6. @Bahrain : tu la kan...takut ada yang kena mark up lebih2 kalau yang tak biasa beli tiket wayang...

    ReplyDelete
  7. ak pling mahal pernah kene rm20, nasib baik bukan aku yang bayar.. hehehe

    ReplyDelete
  8. @Zuan : perghhh..kalau RM20 da boleh layan 3D kot...huhu

    ReplyDelete
  9. RM14 untuk tiket kanak2 tu melampau..kalau nak kenakan diorang RM20 pun takpe. Lain kali diorang datang ngan bonzer plak, tengok ape jadi..

    ReplyDelete
  10. budak-budak. tapi ada masanya lebih pintar dari orang dewasa.

    ReplyDelete
  11. wah.. budak bawah 13 tahun dh p tgk wayang sendiri... hehehe akak dulu.. umur 17 tahun pun blm jejak panggung wayang dik oiiii... dah tua bangka umur 20tahun baru merasa masuk panggung wayang.. haa cmner...

    ReplyDelete
  12. @QueeN TerataI : haha...tu la kak...sy dulu lepas habis spm la baru merasa tengok wayang...budak2 sekarang da advance da kak...hee

    ReplyDelete
  13. sebab tu suka layan movie marathon jee... biar satu hari tu puas hati....

    ReplyDelete
  14. tengok wayang zaman sekarang memang mahal...

    walaupun budak budak tu ..

    zaman kak dayah tgk wayang dulu rm4 je kalau student.. hihi..

    ReplyDelete
  15. @hazman aka species1980 : kalau ada movie best yang ditayangkan..memang best tengok marathon..

    ReplyDelete
  16. @Hidayah : tu la...sekarang kalau nak tengok wayang...RM10++ mesti la...huhu

    ReplyDelete
  17. aku rasa org yg jaga kaunter tgh pening..hu3

    ReplyDelete
  18. Uhh nasib baik tgk ... bab2 camni, selalu wife saya yang alert.... saya bayar dan tgk .. tu je yg saya tahu.

    ReplyDelete
  19. @HASRUL HASSAN : yang da biasa tengok wayang pasti akan perasan pasal ni...:D

    ReplyDelete
  20. mcm2 kan..xkn xblh tgk size budak kot..xamanah namanya tu kan :)

    wahh abg ezad nk jd superman time tu xmnjd lah kih3 :p

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com