Showing posts with label Isu. Show all posts
Showing posts with label Isu. Show all posts

Wednesday, 14 May 2014

Laman Web Maybank2u Bermasalah Ke ?

> What's Up Guys...

Laman Web Maybank2u Bermasalah Ke ? Haa, sejak daripada awal minggu ni lagi aku cuba untuk aktifkan akaun Maybank2u tapi sampai sekarang ni masih belum dapat diaktifkan lagi...asyik keluar "Service is currently unavailable"...rasanya sudah berpuluh kali aku cuba tapi hampehh...masih tak boleh...apa masalahnya agaknya ?

Laman Web Maybank2u Bermasalah Ke ?

Hmm, masalah browser ke ? Browser yang aku gunakan untuk buka laman web Maybank2u ni tak update yang paling terbaru ke ? Semua browser yang aku gunakan da update paling terbaru tu...rasanya tak mungkin la kot puncanya...memang cuba aktifkan guna 3 browser yang berlainan pun masih keluar benda yang sama juga...adehhh...aku log in masa hujan lebat ke ? Rasanya tak...

"Service is currently unavailable"

Haa, minggu lepas saja entah berapa kali aku ulang-alik pergi Maybank ni sebab nak buka akaun baru...buka satu cawangan saja...2-3 cawangan aku pergi...tapi bila aku tanya, "system down"...hampir 3-4 hari juga terpaksa "buang masa" kejap sebab nak selesaikan benda ni...ingatkan lepas buat akaun baru ni, selesai la semuanya kan tapi...masalah baru pula timbul...hampir hilang sabar da aku dengan Maybank ni...tapi mujurlah aku tak bertukar menjadi HARIMAU ! HAHA...relaks...sabar...huh, nampaknya terpaksa cari masa juga la nak serbu Maybank ni...


NOTA SKYTECH :

Haa, siapa pengguna Maybank2u kat sini ? Sekarang ni memang ada masalah ke nak log in ke dalam akaun Maybank2u ni ? 

P.S - Up review kat FB Maybank pun macam tiada respon...krik..krik...krik...


UPDATE : Akhirnya selesai juga masalah ni setelah sekian lama sejak awal minggu ni...

**Terima kasih kerana membaca entri Laman Web Maybank2u Bermasalah Ke ?

Saturday, 21 September 2013

Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang

> Whats Up Guys...

Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang...Haa, insiden ni berlaku tepat depan mata aku sendiri semasa aku tengah beratur nak beli popcorn...haa, sekarang ni kalau masuk pawagam memang tak sah kalau tak beli popcorn...da macam ketagih...hee...nak dijadikan cerita la kan, masa aku tengah beratur tu...aku terdengar la apa yang budak-budak yang beratur kat depan aku ni bualkan...semuanya masih bersekolah rendah lagi rasanya...

Budak 1 : "Kau beli tiket wayang ni tadi kau bagi berapa kat akak tu?"

Budak 2 : "Aku bagi RM100...kita semua tujuh orang kan...akak tu bagi baki balik RM2"

Budak 1 : "Haa, kau biar betul ? Takkan la harga tiket sampai RM14 seorang ? Ni kan harga tiket                        untuk dewasa..selalunya harga tiket untuk bawah 13 tahun dalam RM8 - RM9...
                 aku selalu tengok wayang aku tahu la...haihhh

Harga Tiket Wayang

Haa, aku pun terkejut juga sebenarnya...memang tak logik dek akal...takkan dengan budak-budak pun mark up sampai macam tu kan...takkan la tak perasan kot masa budak-budak tu beli tiket wayang...ambil kesempatan ataupun terlepas pandang...mujurlah mereka semua tu berani nak tanya kat bro yang jaga kaunter yang jual snack kat pawagam tu...bro tu pun da geleng kepala da..."Haihh, dengan budak-budak pun nak mark up lebih-lebih ke ? Kesian budak-budak tu" Haa, lepas tu bro tu suruh budak-budak tu pergi kat kaunter tiket dan minta refund balik...

Bayangkan la kalau harga tiket untuk budak umur di bawah 13 tahun cuma dalam lingkungan RM8 hingga RM9 seorang pada hari biasa...tak tahu la kalau hari Rabu murah lagi kan...bagi kaki wayang tahu la kan hari apa tiket wayang murah...ni tetiba tiket wayang sampai RM14 seorang...lebih kurang RM35++ dia mark up untuk tujuh orang...

Haa, tapi aku tak nak sebut la pawagam mana kan...tapi mujurlah mereka dapat refund balik...kalau tak dapat balik memang aku sendiri tolong sound direct bagi pihak budak-budak tu kat kaunter jual tiket tu...huhu...sepatutnya perkara macam ni tak patut la berlaku kan...


NOTA SKYTECH :

Haa, tapi aku rasa macam aku pulak yang kena mark up...tiket wayang sampai RM16...sebelum ni tiket paling mahal pun hanya dalam RM13 hingga RM14 untuk seat biasa...rasanya hari tu aku dapat seat biasa je tapi pelik kenapa kena caj sampai RM16...HAHA...

**Terima kasih kerana membaca entri Ambil Kesempatan Ataupun Terlepas Pandang

Saturday, 14 September 2013

Risiko Tinggi Bila Hujan Lebat

> Whats Up Guys...

Haa, sekarang ni hujan memang tak menentu...waktu tengahari yang panas terik pun tetiba boleh hujan lebat semacam bila menjelang petang...selalunya kalau time balik kerja, memang aku takkan lalu Jalan Kuching menghala ke Selayang tu walaupun aku hanya naik motor sebab Risiko Tinggi Bila Hujan Lebat...jalan yang memang tak pernah sunyi dengan kenderaan baik pagi, petang dan malam...dan kebanyakan pemandu kenderaan yang lalu kat situ memang gemar tukar lane secara mengejut...tak ke bahayakan pengguna motor...kalau masa hujan lebat, bayangkan la...huhu...

Aku lebih rela ikut jalan jauh sikit daripada nak mencelah masa jammed tu...sebab ada jalan alternatif lain yang boleh aku guna...hee...sejak aku kat office lagi hujan memang agak lebat daripada pukul 3 lebih sampai la ke 6 lebih rasanya baru la reda sikit...petang semalam, masa aku sampai di jambatan yang memisahkan Wira Damai dan ke kawasan rumah aku...semua kenderaan patah balik...dan ada 2 jentera Bomba kat seberang jambatan tu...penuh dengan orang ramai...

"Aihhh...apesal semua patah balik ni...sampai ada Bomba sekali ni...jambatan runtuh ke?"

Tak Mahu Ambil Risiko

Huuhh, da la masa tu masih hujan renyai lagi...memang aku tak nak ambil risiko la nak lalu jambatan tu...semua patah balik...takkan aku nak lalu...tetiba runtuh kang...huhu...mujurlah aku ada jalan alternatif lain yang boleh aku lalu untuk tembus ke kawasan rumah aku...haa, daripada aku nak patah balik lalu Gombak dan Batu Caves...buang masa...huhu...


NOTA SKYTECH :

Bila agaknya nak siap jambatan baru tu pun tak tahu la...asyik dikorek je tanah tepi sungai tu...bila hujan lebat mesti ada kawasan rendah yang terkena banjir sebab sungai terlampau deras dan tak boleh nak tampung air hujan yang lebat tu...kesian mereka !

**Terima kasih kerana membaca entri Risiko Tinggi Bila Hujan Lebat

Sunday, 23 June 2013

Jerebu Datang Lagi

> Whats Up Guys...

Haihh, jerebu datang lagi...kualiti udara pun agak kurang memuaskan sejak pagi semalam lagi disebabkan jerebu...indeks IPU pun da melebihi daripada 100++...kawasan sekeliling pun da dipenuhi dengan debu halus sampai pangsapuri dan kondominium yang berdekatan pun da tak berapa nampak...

Jerebu Datang Lagi
Jerebu Datang Lagi

Harap jerebu ni cepat la reda...dan berharap hujan akan turun dalam masa terdekat ni untuk mengurangkan jerebu ni...tekak pun da terasa perit ni...nak bernafas kat dalam rumah pun da rasa semacam saja...nak keluar rumah pun buntu nak larikan diri ke mana...kawasan KL pun da dilanda jerebu sekarang ni...adehh...rasa macam nak lepak kat tempat yang berhawa dingin saja sekarang ni...


NOTA SKYTECH :

Selamat berhujung minggu...adehhh...

**Terima kasih kerana membaca entri Jerebu Datang Lagi

Thursday, 17 January 2013

Terkena Sindrom LISTEN

> Whats Up Guys...

LISTEN...LISTEN...LISTEN...let me speak...you listen...apakah itu ? Sejak beberapa hari lepas...bila buka saja FB...semua update status macam tu...buka blog pun sama...arrgghh...apa ni ? HAHA...habis semua da terkena sindrom LISTEN...



Sebenarnya apa yang terjadi ni haa ? Kenapa aq tak tahu apa-apa pun pasal ni...ketinggalan sungguh...ahaakss...dan yang paling annoying time aq tengah makan pun ada yang cerita pasal isu ni...listen ! listen ! listen..! Adehhh...teruk sangat da berjangkit benda ni...cer citer dengan aq apa punca sindrom LISTEN ni...aq nak tahu...HAHA


NOTA SKYTECH :

Nasib baik la aq tak terkena sindrom ni...kalau tak memang parah la...eh...kejap...kenapa entri pasal ni boleh muncul jugak kat blog aq ni...HAHA....(,^^)

**Terima kasih kerana membaca entri Terkena Sindrom LISTEN

Wednesday, 14 November 2012

Blog Dijangkiti Malware

> Whats Up Guys...

Blog dijangkiti Malware ! Kecoh hari ni bila banyak blog yang ada malware ni...fuhh...tapi nasib baik la blog aq tak dijangkiti malware ni...kalau sesiapa yang guna Google Chrome memang akan terus detect laman web yang ada malware ni...dan ianya berpunca dari bloglist...so, berhati-hatilah...hee...


Kalau blog terkena malware...cara paling mudah tak payah pening kepala...buang dulu untuk sementara URL blog yang menjadi punca tu...habis cerita ! Aku boleh pulak terkejut lepas tu terus tekan 'X' tadi bila masuk blog yang ada malware tu...HAHA...


NOTA SKYTECH :

Blogger yang sedang blogwalking tu...apa salahnya informed kat tuan blog tersebut kalau blognya ada malware...jom hapuskan malware ni sebelum berjangkit dan jadi lagi serius...peace ! hehe...


**Terima kasih kerana membaca entri Blog Dijangkiti Malware

Wednesday, 14 March 2012

Gangguan Bekalan Air Di KL Dan Selangor

> What's Up Guys...

Haa...bermula hari ni mulai jam 8 pagi nanti, lebih kurang sejuta pengguna di Selangor dan Kuala Lumpur akan mengalami gangguan bekalan air sementara disebabkan kerja-kerja penyelenggaraan...banyak jugak kawasan yang akan terjejas melebihi 153 kawasan termasuk di Hulu Selangor, Petaling, Klang / Shah Alam dan Kuala Langat...

Gangguan bekalan air dijangka akan berlarutan selama 36 jam bermula 8 pagi 14 Mac 2012 sehingga 8.00 malam 15 Mac 2012...huuhh...dekat 2 hari tu...rasanya kalau takde air sehari pun da risau...bukan kata sehari...takde air 2-3 jam pun da gelisah kan...

Haa...yela, sebab air kan memang kegunaan harian kita...guna untuk mandi, berwuduk, basuh pakaian, memasak...dan yang paling penting sekali ianya menjadi sumber utama kita untuk dibuat air minuman...tak mengapa la, gangguan pun cuma sementara saja kan...tapi kena sediakan bekalan air yang mencukupi la untuk 36 jam berikutnya nanti...

Bekalan Air Bersih | Sumber - Google

Senarai kawasan yang terlibat boleh rujuk di laman web SYABAS...

NOTA SKYTECH :

Alhamdulillah...kawasan rumah aku tak terlibat dengan gangguan bekalan air...kalau tak memang kena catu air la jawabnya...sebab kena berjimat kalau nak guna...takde air, habis la...hee...

P.S - Jangan la membazir air...ingat, bukan masa ni saja kena berjimat...
setiap masa kena berjimat...hee...(,^^)

**Terima kasih kerana membaca entri Gangguan Bekalan Air Di KL Dan Selangor

Thursday, 8 September 2011

Top Up Naik Harga?

"Top Up nak naik harga? "

Huuhh...top up pon da ada cukai 6% bermula 15 September ni...serius...aq baru tahu masa tengok berita pukul 8 tadi...kena berjimat la lepas ni...lepas ni kalau nak top up pon kena fikir banyak kali...top RM30 pon kena tambah lagi dekat RM2...huhu...kalau boleh aq tak nak tengok sebenarnya harga baru kat senarai di atas tu...haha...

Jom belajar Matematik malam ni...hee..

Nilai Top Up + Cukai 6% = Naik Harga

Dulu masa belajar..kalau nak top up RM10 kena la tambah 30 sen...nak tak nak kena la beli kan...sebab masa belajar dulu...fon kena selalu aktif...memang masalah nanti kalau kredit tamat tempoh...susah nak contact kalau ada kecemasan...hee...

Sekarang ni rasanya boleh berjimat la..dulu rasanya aq ni memang rajin betul top up...sebulan sampai 3-4 kali...haha...tapi sekarang ni bila top up RM30 sebulan mesti tak pernah habis...haa...sebulan sekali kena la top up lagi sebab nak bagi nombor aktif kan...

Sumber : SINI


NOTA KECIL :

Haa...sekarang ni kena la pandai berjimat...nanti duit habis kat top up pulak...jangan sentap pulak baca entri ni bagi siapa yang suka top up tu..heee..

**Terima kasih kerana membaca entri Top Up Naik Harga?

Saturday, 23 July 2011

Laman Web Nuffnang Tak Boleh Diakses?


,Haa...aq rasa kebanyakan blooger kat Malaysia ni memang menggunakan Nuffnang kan...aq pon tadi cuba la nak buka laman web Nuffnang...nak check Analytics blog aq untuk yang semalam punya...haaa...boleh pulak keluar macam gambar kat atas tu kan...? haha...gambar yang kat bawah ni yang terbaru...baru je aq printscreen ni..."Under maintenance"...(^^,)


,Betul ke laman web Nuffnang sekarang ni kena hacked dengan GaySec...buat masa ni memang tak boleh nak akses ke laman web ni...aq rasa GaySec ni tengah test keselamatan laman web Nuffnang ni kot...


NOTA KECIL :

,Hari tu Gengblogger da kena....sekarang ni Nuffnang pulak...mungkin saje nak test tahap keselamatan laman web tu kuat ke tak kot...admin laman web tersebut kena la tingkatkan keselamatan laman web yang mereka kendalikan tu....harap lepas ni OK la ye...heee~

**Terima kasih kerana membaca entri Laman Web Nuffnang Tak Boleh Diakses?

Wednesday, 22 June 2011

.Isu Pasal Penggodam Paling Popular.


,Bulan Jun ni memang nama penggodam tak bertauliah memang naik mendadak... baca je surat khabar mesti ada pasal penggodam... ataupun lebih dikenali sebagai "Hackers".... Oooopss, bukan Hackers yang ni ye.... ni baik punya Hackers... jangan marah ye Hackers... heee ~

,Haa... pagi-pagi lagi tadi aq ada terbaca kat Harian Metro pasal laman web polis Britain digodam...klik SINI... Isu penggodam kat Malaysia ni masih belum pulih lagi... lepas tu dikatakan ada ancaman palsu dari penggodam... fuhhh... bila la nak habis isu pasal penggodam ni... 

,Ilmu yang ada tu guna lah kat tempat yang sepatutnya... bukannya godam sana... godam sini... memang la rasa seronok sebab da pecah masuk laman web orang lain tapi kalau da terkantoi... habis la... jawab la sendiri... heee ~


NOTA KECIL :

,Jom breakfast dulu... aktiviti penting untuk pagi ni... heee ~

**Terima kasih kerana membaca entri .Isu Pasal Penggodam Paling Popular.

Sunday, 19 June 2011

.Bila Blog Bakal Terancam.


,Heboh sekarang ni kata lepas ni blog pulak akan dihack... siap ada senarai lagi url blog yang dikatakan bakal dihack.. tetapi betul atau tak khabar angin ni...?? 

,Aq tengok list tu mahu dekat beratus jugak url blog kat situ... tetapi kalau betul tu adalah list blog yang bakal dihack... blogger yang url blog dia ada dalam list yang tersenarai ni perlulah sentiasa berhati-hati kalau sayangkan blog sendiri... 

Klik >> Senarai URL

Tekan Ctrl + F untuk mencari

,Kena rajin tukar password dengan kombinasi yang agak sukar ditembusi... campur kombinasi huruf besar + huruf kecil + nombor... bagi blogger yang buka blog kat cyber cafe tu, kosongkan browsing history lepas da gunakan... tick kat semua kotak.. buang semua cache and cookies.... jangan tinggalkan apa-apa.. ini untuk keselamatan blog korang juga bagi yang suka buka blog kat cyber cafe ni...



NOTA KECIL :

,Rasa macam da tak selamat da nak berblog sejak isu hacked makin menjadi-jadi dari hari ke hari... semua blogger sayangkan blog mereka sebab mereka berusaha keras untuk membangunkan blog mereka... tapi....


**Terima kasih kerana membaca entri .Bila Blog Bakal Terancam.

Wednesday, 15 June 2011

10 Laman Web Download Telah Disekat SKMM



MEMANG DA TAK BOLEH BUKA !

Aq baru je cuba buka salah satu laman web download yang telah dinyatakan.. ternyata memang telah disekat mulai hari ni... petang tadi boleh buka... sekarang da tak boleh buka... haha


  1. http://www.warez-bb.org
  2. http://www.thepiratebay.org
  3. http://www.movie2k.to
  4. http://www.megavideo.com
  5. http://www.putlocker.com
  6. http://www.depositfiles.com
  7. http://www.duckload.com
  8. http://www.fileserve.com 
  9. http://www.filestube.com
  10. http://www.megaupload.com

Banyak lagi laman web download yang lain yang mungkin tak semua tahu... tapi... aq tahu ke..?? Mungkin la kot.. hee 



NOTA KECIL :

Korang cuba la sendiri... boleh buka ke tak boleh buka.... Aq pasti mesti ada yang cuba nak buka laman web ni... keputusan mesti mengecewakan... hee  (^^,)


**Terima kasih kerana membaca entri 10 Laman Web Download Telah Disekat SKMM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Alexa Rank Ezadskytech.com