Thursday 28 April 2011

Bumbung Rumahku Disimbah Hujan

Fuhhh....hujan di petang hari !!! Memang syok kalau setiap petang hujan macam ni....da la sejuk... mata pun asyik nak tertutup saja ni dari tadi...lagi-lagi dengan kuliah yang tak berapa nak ada sangat ni...hanya tinggal berapa subjek saja lagi pun untuk semester ni...memang sudah lama aku nantikan saat ni sejak dari awal semester dulu..HAHA

Bumbung Rumahku Disimbah Hujan
Hujan

Sebut pasal hujan ni...tiba-tiba teringat pulak kenangan masa zaman persekolahan dulu...kalau masa da tamat waktu persekolahan...tupp...tupp...masa tu pula hujan...haa, apa lagi ! REDAH la...lagipun rumah aku pun bukan jauh sangat daripada sekolah....lebih kurang 2 km saja daripada sekolah...tiada maknanya aku nak tunggu kat kantin sekolah sampai hujan berhenti...alamatnya memang tak balik rumah la aku...sebab aku lagi suka redah hujan...best...HAHA...sampai saja di rumah confirm basah kuyup...memang kuyup la kan...hujan mencurah-curah...HAHA...haa, sampai saja di rumah siap sedia la....tak nak aku bagi tahu apa jadi...biarlah aku seorang saja yang tahu...hee

Tapi.... ni terbalik pula...

Kalau masa pagi-pagi nak pergi sekolah tu...dan masa tu juga hujan pun turun...haa, masa tu juga la bagi alasan malas nak pergi sekolah muncul tanpa diundang...kebanyakkan alasan yang aku guna tu memang lepas la....HAHA...ishh...ishh...tapi tu dulu la...sekarang ni rasanya tak lagi da kot...heee

PERCAYALAH ...??!! 

P.S - Kita semua patut bersyukur sebab negara kita ni sentiasa hujan...cuba tengok negara yang kurang taburan hujan setiap tahun...BERFIKIR SEJENAK...

**Terima kasih kerana membaca entri Bumbung Rumahku Disimbah Hujan

2 comments:

Terima kasih kerana sudi singgah sebentar di Ezad Skytech [dot] com...teruskan memberi sokongan dan tinggalkan komen di entri...kalau LIKE bolehlah klik G+ pada entri ni...

-EzadSkytech-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengomen Setia Mac 2018

Alexa Rank Ezadskytech.com